قیمت مواد پتروشیمی و آشنایی با نحوه استعلام قیمت مواد پلی اتیلن و عوامل تاثیر گذار روی قیمت مواد اولیه در بازار توضیحاتی ارائه شده را میتوانید مطالعه کنید.مهمترین مواد مصرفی پلی اتیلن که در تولید لوله های پلی اتیلن میتوان از آنها استفاده نمود HDPE یا همان پلی اتیلن سنگین میباشد که در پتروشیمیها با گریدهای PE100  و PE80  با نام EX3  تولید میگردد

قیمت روز مواد پتروشیمی و قیمت مواد اولیه پلاستیک

قیمت مواد اولیه پلیمری و پلاستیک

قیمت روز مواد پتروشیمی مانند پلی پروپیلن و پلی اتیلن معمولا بصورت روزانه و هفتگی اعلام می شود. قیمت ۲۰۹ ، قیمت ۰۲۰ ، قیمت هموپلیمرها و قیمت کوپلیمرها و قیمت پلی اتیلن hdpe  در صفحه انجمن پلاستیک وپلیمر قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که این قیمتها صرفا جهت اطلاع تولید کنندگان عزیز می باشد و شرکت کیان صنعت پاسارگاد هیچ یک از این مواد را جهت فروش موجود ندارد و برای خرید مواد اولیه میتوانید به فروشندگان مواد پلیمری (پلی اتیلن) مراجعه نمایید.

تقسیم بندی اساسی پلی اتیلن

▪ HDPE پلی اتیلن با دانسیته بالا

▪ LDPE پلی اتیلن با دانسیته پایین

▪ LLDPE پلی اتیلن سبک خطی

▪ VLDPE پلی اتیلن خیلی سبک

▪ COPOLYMERS کوپلیمرهای اتیلن-ونیل استر

▪ IONOMERS یونیمرها

XLPE پلی اتیلن با اتصالات عرضی

مواد پلی اتیلن

شیمی ماکرومولکول‌ها (پلیمرها) برای اولین بار توسط مطالعات و تحقیقات پروفسور H.Staudinger در بین دو جنگ جهانی اول و دوم پا به عرصه وجود گذاشت و مانند سایر ایده‌های نوین با نظریات انتقادی شدید مواجه گشت که اکنون همگی فراموش شده‌اند مگر آنهایی که از آن پشتیبانی کردند و این علم را به ترقی افتخار آمیز امروز رسانیدند. این علم به کارشناسان شیمی آلی این امکان را داده است که بتوانند تعداد بسیار متنوعی از پلیمرها را از طریق سنتز بدست بیاورند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت مواد اولیه پلی اتیلن

اورهال بخش های تولیدی مواد اولیه

    • اورهال چیست؟

اورهال به معنای تعمیرات اساسی در یک بخش تولیدی و یا صنعتی میباشد که طی آن سیستم از مدار تولید خارج شده و جهت تعویض قطعات مدتی را در حالت stsndby به سر میبرد .طی این فرایند و به جهت عرضه نشدن مواد پلی اتیلن در بازار و بورس ,قیمت مواد پلی اتین به آهستگی رو به افزایش میگذارد تا جایی که عرضه مجددا آغاز گردد .در این میان و با توجه به قیمت تمام شده ی لوله های پلیمری بویژه لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت که دارای تقاضای بیشتری در بازار مصرف میباشند دستخوش تغییرات اساسی و جدی میگردند که این امر کلیه محاسبات ریالی جهت انجام یک پروژه را با مشکل مواجه میکند.

  • دپوی مواد پلی اتیلن :

    دلالان با دپوی مواد پلی اتیلن در فصول خاص که عرضه ی مواد به دلایل مورد اشاره متوقف میشود باعث افزایش قیمت مواد اولیه پلی اتیلن می شود