مزایای منهول پلی اتیلن

DSC00257 - مزایای منهول پلی اتیلن
پلی اتیلن

مزایای منهول‌های پلی اتیلنی نسبت به منهول‌های سنتی (بتنی و آجری)

  • هزینه بسیار پائین در ساخت و راه اندازی منهول‌های پلی اتیلنی نسبت به ‌های بتنی
  • زمان بسیارکمتر در اجرای ‌های پلی اتیلنی نسبت به منهول‌های بتنی
  • مقاومت در برابر خوردگی مواد شیمائی مختلف به عنوان خاصیت منحصربه فرد ‌های پلی اتیلنی
  • عدم نیاز ‌های پلی اتیلنی به ماشین آلات سنگین برای اجرا
  • دوام بالای ‌های پلی اتیلنی در محیط‌های شیمیائی و یا بسیار مرطوب و در نتیجه افزایش طول عمر بهره برداری، مخصوصأ در مناطق مرطوب
  • عدم نیاز ‌های پلی اتیلنی به تعمیر و امکان تغییر طول منهول حتی پس از اتمام پروژه
  • سهولت در امر نگهداری با توجه به سطوح صاف و منظم در بدنه ‌های پلی اتیلنی
  • قابلیت نصب آسان منهول‌های پلی اتیلنی در خطوط انتقال فاضلاب و در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه‌های اجرائی به ویژه در پروژهای بزرگ از مزایای منهول پلی اتیلنی می باشد.

 هزینه ها در استفاده از منهول پلی اتیلن بسیار کاهش میابد زیرا پلی اتیلنی سبک است ونصب و حمل و نقل آن به راحتی صورت میگیرد و نیازی به استفاده از ماشین آلات سنگین و یا تعداد زیادی  کارگر نیست،برخلاف منهول بتنی.در عین حال با منهول پلی اتیلن امکان دسترسی آسان به مسیر کابل‌های زیر زمین در سیستم‌های مخابراتی وجود دارد وتوانایی تعمیر و باز سازی منهول های فرسوده نیز امکان پذیر است.

به علت انعطاف پذیری و مقاومت بالا منهول پلی اتیلن بر اثر زلزله  یا بر اثر ضربات و هر گونه حرکت یا ارتعاش وارد شده در خاک و یا در حین حمل و نقل و نصب آسیبی نمی بیند. و به دلیل عدم شکستگی و تخریب ،ضایعات فوق العاده پایین نیز دارد.

رنگ روشن مواد پلی اتیلنی باعث ایجاد دید مناسب جهت نظافت مجاری فاضلاب می گردد و به کمترین نور برای رویت داخل آن نیاز است اما داخل بتنی خشن است و به مرور زمان تیره و لجن گیر می شود بنابراین داخل شدن به منهول و ایجاد شرایط مناسب دشوار است.

منهول های بتنی و آجر مقاومتی در برابر اثرات آب های پساب که می تواند باعث آسیب رساندن به دیواره ها شود را ندارد. با این حال، منهول های ساخته شده با مواد پلی اتیلنی مقاومت بالایی  در برابر نمک ها، اسیدها و سایر مواد موجود در آب های پساب دارند و مواد پلی اتیلنی قادر به نگهداری مواد شیمیایی و دفن زباله می باشند، به طوری که آنها برای تخلیه فاضلاب ایده آل هستند. و بدنه های منهول پلی اتیلن کاملا آب بندی شده و هیچ گونه ماده اضافی داخل منهول نشت نمی کند و حتی از ورود حشرات و جانوران موذی در محل منهول جلوگیری می کند.

و صاف بودن سطح منهول مانع چسبیدن مواد تخلیه شده صنعتی و خانگی به دیواره آن می شود تماس حلال ها و گازهای شیمیایی و با بدنه منهول نمی تواند اثری روی آن بگذارد مواد چسبنده اسیدی واکنشی با منهول پلی اتیلنی  نمی دهند اما در منهول بتنی مواد اسیدی و به فلزات و بتن حمله کرده و آنها را تخریب می کند باعت خوردگی بتن می شوند واین نوع منهول (منهول پلی اتیلن) دارای طول عمربسیاری هستند و در رطوبت دچار پوسیدگی نمی شوند.

IMG 0114 1 1024x683 - مزایای منهول پلی اتیلن

 منهول پلی اتیلنی دارای یک سطح مسطح داخلی و بدون هیچ نوع زبری یا زاویه ای هستند. که خروجی جریانهای از مایعات به  خوبی فراهم می کنند

در منهول پلی اتیلنی نردبان هایی طراحی شده است که برای سال ها بدون عیب کار می کند و سالم می ماند اما نردبانهای فلزی سطحی سخت دارند که در صورت بر خورد با آن احتمال آسیب رسیدن به افراد است

new kafi 144 Copy 1630x860 - مزایای منهول پلی اتیلن